Комюнити украинских барабанщиков
Текущее время: 22 авг 2017 04:45

Часовой пояс: UTC + 2 часа [ Летнее время ]



Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 4 ] 
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Stroke або сучасна дилема Cтоуна-Гладстоуна-Моллера (стаття)
СообщениеДобавлено: 10 май 2016 08:52 
Не в сети
Барабанщик написавший более 150 постов
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 07 сен 2009 16:07
Сообщения: 187
Stroke або сучасна дилема Cтоуна-Гладстоуна-Моллера

“Дивно, але у час, коли будь яка сфера життєдіяльності пройшла етапи формування, становлення, зрілості й має тисячі прихильників, у кожній з цих сфер є багато нерозуміючих та відверто заперечуючих попередні досягнення людей. Нажаль нерозуміння простих закономірностей призводить до негативних наслідків, коли цілий пласт людей живуть у паралельному світі з цінностями, що суперечать загальноприйнятим об’єктивно-еволюційним надбанням. Періодично потрібно зупинятись й повторювати відомі речі.”

Сьогодні мова буде йти про гру на одному з найпростіших й, водночас, одному з найскладніших інструментів. Це барабани. А ще точніше, поговорим про те, яким чином любий бажаючий грати на барабанах перетворюється з любителя у професіонала.
Отже, поговорим про базову техніку. А саме про так називаємий Stroke, що перекладається як би ви думали?.. Удар! Бінго! Поговорим про те, що працює при ударі. Й чому у початківців виникає дилема, як правильно грати. Що призводить, досить часто, до формування неправильної моторики під час гри.
Влазити у фізіологічні ліси ми не будемо. Так само, як не будемо вигадувати нові закономірності. Просто повторимо те, що відомо, основуючись на фактах й досвіді цілої плеяди педагогів й музикантів за останні не одну сотню років.
Отже, щоб розуміти ЯК грати треба зрозуміти ЧИМ грати. Тобто розуміння ЧИМ ми тримаєм палку й ЩО дає їй енергію для удару – ключ до правильної гри. Та постає питання. Що таке правильна гра? Які критерії? Перефразую те, що вже казав вище, критерії й правила вже сформовані сотнями педагогів, музикантів й століттями еволюції ударних інструментів. Зараз це досить глибоко вивчена сфера й гра на барабанах вже не потребує пошуку відповідей. Вона їх вже має.
Повернемось до питання ЧИМ грати.Гра на барабанах, якщо говорити досить примітивно – це удари (Strokes), що розташовані у заданій часовій сітці. Тобто любі удари, які ми будем наносити в барабан у любій послідовності – це, формально, гра. Але якщо ми будем бити в барабан у заданому темпі та розмірі це вже прийме музичну форму. Не залежно від того, що ми граєм й чим. Бити в барабан можна, як руками так й різного роду допоміжними предметами. Частіше це палки різного діаметру, довжини й ваги, в залежності від того, який звук ми хочем почути. Але палки (чи інші предмети) не є основою відповіддю на питання ЧИМ грати. Адже людина, що грає – головна дійова особа й, відповідно, тіло людини є відповіддю. “Це логічно!” скажете ви. Так але суть не у цьому. Найцікавіше далі.
Яким чином наше тіло грає на барабанах? Що дає максимальний результат, й які дії бувать не тільки не результативні, а й шкідливі для нашого здоров’я?

Зараз потрібно зробити маленьке відхилення задля невеличкого лікбезу!
Якщо подивитись на історію розвитку ударних інструментів й гри на них, то це, загалом, історія оркестрів. Як армійських так й симфонічних, духових й т.д. Й у оркестрах за кожним з барабанщиків була закріплена одна функція. Одна людина грала на малому барабані, друга на бас-барабані (у армійських) чи на литаврах (у симфонічних), третя грала на тарілках й т.д. У кожного з цих музикантів формувались й розвивались свої методи гри на тому інструменті, що вони використовували. Й тому єдиних методів гри не існувало, так як кожен інструмент мав і має свою специфіку гри. Але по мірі розвитку кожної з цих груп інструментів виявилось, що існують загальні, притаманні усім, методи й особливості. Так почала формуватись єдина система гри на ударних інструментах. А те, що об’єднувало такі різні інструменти – музикант. А точніше – руки, як би банально це не звучало. Адже на чому б ми не грали та основний наш інструментарій й фізіологічні можливості залишається незмінним.
На момент гри оркестрових барабанщиків для гри були задіяні лише руки. Ніщо більше не брало участь у грі.
Усе змінилось кардинально з виникненням нового інструменту, що іменується мовою його творців (англ.) Drum Set. Тобто комплекту барабанів, якщо переводити дослівно або ударної установки, говорячи звичною мовою. З того моменту, як одна людина почала виконувати за одним інструментом функції, які раніше виконували 3 й більше людей, почалась нова епоха в музиці, в методиках й способах гри. Й з тих пір барабанщик почав окрім рук використовувати ще й ноги, а насправді усе тіло для музиціювання.
Що саме змінилось й наскільки кардинально поговоримо пізніше.

Тепер повернемось до наших рук й поговорим про те яким чином ми ними б’єм, й чому ж треба було так багато років, щоб дійти до єдиної системи гри.
З шкільної програми ми знаємо, що рука складається з:
- Плечового пояса (ключиця, лопатка). Ми задіюєм його, коли піднімаєм пряму руку догори.
- Плеча. Ми задіюєм його коли піднімаєм зігнуту в локті руку. Наприклад коли чистимо зуби, вмиваємся, причісуємся…
- Передпліччя (локтєва й лучева кістки).
- Кисті (зап’ястьє, пястьє, пальці). Це все те, що відповідає за мілку моторику.
Так ось при виконанні ударів задіяні усі ці частини руки. Кожна з них працює на удар. Але у кожної з цих частин є свої сильні й слабкі сторони. Що й вплинуло на їх використання барабанщиками.

Розглянемо детальніше кожну з них.
1. Плечовий пояс. Почнемо з того, що існує одна проста закономірність. Чим м’яз більший тим він має більше сили. Але його розміри не дозволяють працювати швидко. Й великі м’язи скорочуються повільно. Тому наші плечі набагато сильніші інших частин руки та й настільки ж повільніші. Отже можна говорити про те, що плечовий пояс використовується для гри дуже сильних ударів, чи для додаткової (допоміжної) сили іншим м’зам. Але він не є й не може бути основним важелем для гри на барабанах через те, що дуже повільний.
2. Плече. Це важіль, який менший за розміром й тому сили у ньому менше. Та він швидший та дозволяє робити удари на деякій відстані від себе. Достатньо витягнути руку й можна вдарити по барабану, що знаходиться не безпосередньо біля барабанщика.
3. Передпліччя. В грі на Drum Set грає велику роль. Так як має оптимальний баланс сили, швидкості й доступу до будь якої частини установки.
4. Кисть. Можна сказати, що кисть – основний важіль у усій ігровій системі. Так як має досить енергії для гри сильних ударів та малий розмір, щоб грати швидко. Дуже швидко.
5. Пальці. Так, пальці у системі гри на барабанах є окремими важелями. Тому вони розглядаються окремо від гри кистей. Головна особливість пальців – їх малий розмір й можливість рухатись (скорочуватись) дуже швидко. Пальці – є остання передача в “авто” барабанщика. Це те, що дозволяє грати максимально швидко. Але… як ви вже, напевно, зрозуміли сила удару буде найменшою. Тобто швидка гра – мінімальна сила.

Отже, ми бачимо, що для того щоб грати на барабанах треба задіювати вищеописані важелі. Та ви скажете: “Це ж загальні речі. Фізіологія. Яким чином починаючому барабанщику навчитись грати усіма цими частинами руки? Й як це об’єднати в загальну систему?” Це справедливі питання але, щоб на них відповісти треба звернутись до деяких імен, які змінили уявлення про гру на барабанах. Люди-віхи в історії інструменту.
По мірі гри й розвитку оркестрового драмінгу з’явилась гостра необхідність до систематизації знань. Й, якщо виокремити основних діячів, то в сучасній барабанній історичній дійсності є три особи, що зробили особливий внесок в систематизацію й інтерпретацію (та подальший розвиток) барабанних базових технік. Біографії кожного з них можна знайти у вільному доступі. Нас, наразі, цікавить завдяки чому кожен з них війшов у історію?

Біллі Гадстоун (Billy Gladstone)
Джордж Лоуренс Стоун (George Lawrence Stone)
Сенфорд Моллер (Sanford Moeller)

Звичайно на розвиток драмінгу повпливали набагато більше людей. Й педагоги такого рівня є й зараз по усьому світу. Але настільки вплинувших на методи гри, що їх асоціюють з іменем інтерпретатора, мабуть, більше немає.
Кожен з них виокремив й позначив основні аспекти гри кожною з частин руки. Що це значить? Отже:

Біллі Гладстоун.

Ім’я цього видатного педагога й одного з найкращих барабанщиків свого часу пов’язано з розвитком пальцевої техніки (Finger Technique). Так, саме те про, що ми вже говорили. Пальці – останній елемент руки, що ми розглянули. Вони дозволяють грати максимально швидко. Саме Гладстоун виокремив основні базові рухи, за допомогою яких барабанщики можуть освоїти вірні навики гри пальцями. Гри розслабленої, контрольованої, швидкої. Зазначу, що робота над пальцевою технікою ізольована від решти частин руки. Тобто працюємо лише над технікою пальців не задіюючи кість, передпліччя й т.д. Суть як раз у тому, щоб навчитись грати окремо.

Джордж Лоуренс Стоун

Ім’я цього джентельмена асоціюється з іншою областью нашої руки. А саме з кістью. Саме він виділив основні базові аспекти роботи саме кістьовою технікою (wrist). Й базовий кістьовий удар зветься Free Stroke (Вільний удар). Тобто удар максимально звільнений від нашого впливу на палку.
Відмічу, що в german grip (німецькому хваті) Free Stroke грається виключно обертальним рухом передпліччя.

У цьому матеріалі ми не розглядаєм окремо суть цих технік. Ми лише виокремлюєм й систематизуєм. Детальне пояснення кожної техніки тестово може бути довгим не досить зрозумілим. Зараз ми не ставимо цілі розглянути їх.

Отже Free Stroke – удар, що робиться виключно кістью ізольовано від решти частин руки.
Free Stroke – формальна, загальноприйнята техніка для гри оркестрових барабанщиків.

Сенфорд Моллер

Ця людина внесла особливий вклад. Хоча він сам ніколи не називав спосіб, що розвивав, своїм ім’ям, та зачасту саме так й називають цю техніку. Насправді вона зветься Whip-type motion або просто Whip motion. (Whip – хлист.) У ній основний рух, що ми робим задля удару, ідентичний руху руки, що тримає хлист й б’є ним. При цьому основний важіль, який ми задіюєм, це передпліччя.
Удар Моллера – прогресивна техніка, що пропрацьовує передпліччя, плечі й частково допомагає плечовому поясу. Удар, що використовували оркестрові барабанщики століття тому став найважливішим для сучасних барабанщиків. Адже розвинені передпліччя й плечі – основа для гри на такому сrладному інструменті, як ударна установка.

Отже, ми можем зробити коротенький схематичний повтор вищесказаного:

Пальці (finger technique) = Gladstone
Кисті (wrist/Free Stroke) = Stone
Предпліччя (Whip-type motion) = Moller


Ми бачимо, що основні частини руки, що найбільш задіяні при грі на будь якому ударному інструменті мають свою сучасну й правильну рухальну систему. Техніку гри.

Але найважливіше те, що на сьогоднішній момент ні одна з цих технік не може використовуватись барабанщиком за ударною установкою окремо від іншої! Кожен барабанщик повинен освоїти кожну з цих технік, задля комбінування їх. Можна сказати, що повноцінний ігровий апарат, рухальні навики – це сукупність усіх вищеозначених технік!

А тепер звернемо увагу на назву цієї своєрідної статті й перший абзац та задумаємся над одним цікавим аспектом. Дивно але до сих пір у багатьох барабанщиків не вистачає розуміння того, що кожна з цих технік не є самостійною системою, й вивчення однієї з них не відкидає необхідності іншої!
Сила в знанні усіх способів та уміння їх комбінувати. Й ці техніки не є конкуруючими. Так само, як одна частина алфавіту не може бути без іншої. Саме об’єднання їх в собі дає повноцінний інструмент для спілкування.

Отже, підводячи підсумок усьому вищесказаному хочу сказати лише одне. Сучасний професійний драмінг – своєрідна наука, яка пройшла етап становлення. На технічному рівні – це жива, сформована система методів й способів гри. Не знання й нерозуміння їх (та їх значення) – не робить з гарного барабанщика поганого. Багато барабанщиків гарно грають без знань цих технік.
Не знання цих технік – питання професійної педагогічної некомпетентності. Й те що можна пробачити музиканту, не стосується педагогів й їх учнів!

Будьте компетентні! Цікавтесь усіма аспектами своїх захоплень! Й грайте від серця!


Данильчук Юрій


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Stroke або сучасна дилема Cтоуна-Гладстоуна-Моллера (ста
СообщениеДобавлено: 30 июл 2016 19:54 
Не в сети
Новый участник

Зарегистрирован: 15 июл 2016 13:34
Сообщения: 3
Реально серьезная информация и ноль откликов... почему?


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Stroke або сучасна дилема Cтоуна-Гладстоуна-Моллера (ста
СообщениеДобавлено: 31 июл 2016 00:25 
Не в сети
Новый участник

Зарегистрирован: 05 май 2016 19:45
Сообщения: 3
Отличная статья.
Вынесите на главную, чего вы.


Вернуться к началу
 Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Stroke або сучасна дилема Cтоуна-Гладстоуна-Моллера (ста
СообщениеДобавлено: 31 июл 2016 21:13 
Не в сети
Новый участник

Зарегистрирован: 15 июл 2016 13:34
Сообщения: 3
Или дайте критическую оценку :)


Вернуться к началу
 Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 4 ] 

Часовой пояс: UTC + 2 часа [ Летнее время ]


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти: